Niels is sinds maart 2022 raadslid. Hij heeft ondermeer bereikt dat de nieuwe Tongelreep veel duurzamer wordt gebouwd en dat er in de toekomst een klimaatneutraal sportevenement naar Eindhoven komt. Verder heeft hij zich hard gemaakt om sport en cultuur in de openbare ruimte te bevorderen. Zijn carrière bij GroenLinks startte in 2017. Nadat Niels actief was in het bestuur van de partij, werd hij in 2020 commissielid en kwam in 2022 in de raad.

Niels: "Het doet pijn Eindhoven achter me te laten. Ik ben iedere dag trots geweest om de mooiste en interessantste stad van het land groener, gezonder en gelukkiger te maken."

Sep Wittenbols neemt in januari het stokje over. Hij is sinds de gemeenteraadsverkiezingen bijzonder actief als commissielid en neemt graag de plek in de raad van Niels over. Sep is tevens actief bij het Jong Wetenschappelijk Bureau van GroenLinks landelijk en was tot 2022 bestuurslid van GroenLinks Eindhoven.

Sep: "Na een kleine twee jaar als commissielid, voel ik me enorm vereerd dit werk voort te mogen zetten als raadslid. Met dit geweldige GroenLinks team, ga ik me inzetten voor een sociaal, groen, eerlijk en cultureel Eindhoven."