Afdeling

GroenLinks Eindhoven

GroenLinks Eindhoven telt ongeveer 260 leden en wordt geleid door een bestuur. Maar uiteindelijk bepalen onze leden het beleid van de partij. Het hoogste orgaan van de afdeling is dan ook de Algemene Ledenvergadering (ALV) die minstens twee keer per half jaar wordt gehouden. Onze actieve leden dragen op verschillende manieren bij aan de zichtbaarheid en verdieping binnen onze afdeling; of het nu in de campagnecommissie is of in onze denktank. Ook lid worden? Klik hier.

Sinds begin 2016 is GroenLinks Eindhoven samengegaan met De Kempen. Deze samenwerking van Eindhoven en omgeving beslaat: Son en Breugel, Waalre, Veldhoven, Eersel, Knegsel, Steensel, Oerle, Riethoven, Vessem, Duizel, Bladel, Hapert, Netersel, Casteren, Hoogeloon, Reusel, Lage Mierde, Hooge Mierde, Hulsel, Bergeijk, Luijksgestel, Valkenswaard, Oirschot en Best

In Eindhoven is GroenLinks vertegenwoordigd in de gemeenteraad met zeven raadsleden: Rik Thijs, Saskia Lammers, Samir Toub, Sander van Cuijck, Jeannette Vos, Kay Sachse en Eva de Bruijn. GroenLinks is na de verkiezingen van 21 maart 2018, de tweede grote partij van Eindhoven. Samen met VVD (ook zeven zetels) heeft GroenLinks twee formateurs benoemd, Onno Hoes en Roel van Gurp. Op diens advies wordt er nu met de partijen PvdA en CDA verder gepraat over de coalitie voor de periode 2018-2022.

In Waalre bekleden Joke Beuger en José Verouden de raadszetels namens GroenLinks.

GroenLinks/PvdA Eersel heeft 2 raadszetels.

In Son en Breugel neemt GroenLinks samen met de PvdA zitting in de gemeenteraad. In totaal heeft GL/PvdA twee zetels.

Ook in Bergeijk neemt GroenLinks samen met de PvdA zitting in de gemeenteraad met twee zetels.