Afdeling

GroenLinks Eindhoven

GroenLinks Eindhoven telt ongeveer 260 leden en wordt geleid door een bestuur. Maar uiteindelijk bepalen onze leden het beleid van de partij. Het hoogste orgaan van de afdeling is dan ook de Algemene Ledenvergadering (ALV) die minstens twee keer per half jaar wordt gehouden. Onze actieve leden dragen op verschillende manieren bij aan de zichtbaarheid en verdieping binnen onze afdeling; of het nu in de campagnecommissie is of in onze denktank. Ook lid worden? Klik hier.

Sinds begin 2016 is GroenLinks Eindhoven samengegaan met De Kempen. Deze samenwerking van Eindhoven en omgeving beslaat: Son en Breugel, Waalre, Veldhoven, Eersel, Knegsel, Steensel, Oerle, Riethoven, Vessem, Duizel, Bladel, Hapert, Netersel, Casteren, Hoogeloon, Reusel, Lage Mierde, Hooge Mierde, Hulsel, Bergeijk, Luijksgestel, Valkenswaard, Oirschot en Best

In Eindhoven is GroenLinks vertegenwoordigd in de gemeenteraad met vier raadsleden: Saskia, Hans, Kay en Rik. GroenLinks maakt bovendien deel uit van de coalitie in Eindhoven en heeft één wethouder:Renate Richters

In Waalre bekleedt René Paré de raadszetel namens GroenLinks.

GroenLinks/PvdA Eersel heeft 2  zetels (Daan van den Broek en Willem de Laat).

In Son en Breugel neemt GroenLinks samen met de PvdA zitting in de gemeenteraad. In totaal heeft GL/PvdA twee zetels.