Volgende week donderdag, 1 juni, is het moment daar. Het einde van het politieke jaar komt in zicht, maar we schakelen volgende week juist op bij GroenLinks. Volgend jaar zijn de verkiezingen waar wij als GroenLinks het succes van de landelijke verkiezingen willen doorzetten. En dit start met het kiezen van onze lijsttrekker. De leden stemmen tijdens deze ledenvergadering voor de nieuwe lijsttrekker.

Kom ook 1 juni naar de algemene leden vergadering van GroenLinks Regio Eindhoven. Ook niet-leden zijn welkom om eens gevoel te krijgen bij onze partij, waarbij de borrel na afloop het perfecte moment is om raadsleden, de wethouder, bestuursleden, campagnevoerders, potentiele raadsleden en vele andere te leren kennen. Zo kun je onderzoeken wat jij binnen de afdeling kan doen voor een groen en sociaal Eindhoven. Schroom niet en kom 1 juni naar Usine in Eindhoven. De inloop is vanaf 19.00 uur en om 19.30 begint de vergadering.

De agenda ziet er als volgt uit bij Usine in de Lichttoren in Eindhoven

1.      Opening 19.30

2.      Instellen stemcommissie

3.      Toelichting van het gelopen proces in de kandidatencommissie door de voorzitter van de kandidatencommissie

4.      Motivatie voor de voordracht van Rik Thijs als lijsttrekker door de voorzitter van de kandidatencommissie

5.      Mogelijkheid tot het stellen van vragen aan de kandidatencommissie, het bestuur en Rik Thijs

6.      Schriftelijke stemming

7.      Uitslag stemming door de stemcommissie

8.      Vaststellen van de uitslag

9.      Rondvraag en einde ALV

GroenLinks is meer dan een lijsttrekker en daarom zoeken wij jou als raadslid! Bepaal de toekomst van je woonplaats!

GroenLinks groeit nog elke dag. In leden en in sympathisanten. GroenLinks Regio Eindhoven zet in op een geweldige resultaat bij  de gemeenteraadsverkiezing na onze succesvolle landelijke verkiezing.  En daarbij zijn toegewijde raadsleden van groot belang en daarom zoeken wij jou! Lijkt het je wat om de toekomst van jouw woonplaats mede te bepalen, om een steentje bij te dragen aan een eerlijkere en duurzamere leefomgeving voor iedereen, overweeg dan eens om raads- of commissielid te worden.

Half juli sluit de deadline voor de aanmeldingen. Na aanmelden zullen er gesprekken plaatsvinden en bieden we jou de mogelijkheid om via andere wegen kennis te maken met GroenLinks. Via meelopen met de huidige fractie, het bijwonen van ledenvergaderingen, het voeren van campagne en natuurlijk het reflecteren en netwerken tijdens de borrels. Twijfel je om je aan te melden, neem dan eens contact op met de scoutingscommissie (h.vanzijl@eindhoven.nl.) of een van de raadsleden. Ze staan je graag te woord om je bij al je twijfels meer duiding te verschaffen.

Momenteel zitten er vier raadsleden van GroenLinks in de Eindhovense gemeenteraad. Bij de landelijke verkiezingen werden we ook in Eindhoven de grootste partij op links, laten we dit ook volgend jaar voor elkaar krijgen! En daar hebben we dus raadsleden voor nodig. Zie je het wel zitten om betrokken te worden, maar niet meteen om de raad in te gaan, overweeg dan ook eens om commissielid te worden of wat lager op de lijst te staan om je steun voor de partij uit te spreken.

Misschien heb je meegedaan aan de raadslidmaatschapscursus met onze huidige raadsleden of je hebt je anderszins georiënteerd op het raadswerk. Schroom niet om een brief met je motivatie, vergezeld van je CV, het ingevulde plaatsingsformulier, de ingevulde integriteitsverklaring en het ingevulde bewilligingsformulier voor 16 juli 2017 te mailen naar kandidatencommissie@groenlinkseindhoven.nl.

Het plaatsingsformulier, de integriteitsverklaring en het bewilligingsformulier zijn hieronder aan te vinden. De kandidatencommissie zal je vervolgens uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden in de periode 15 juli en 30 september. Geef daarom op het plaatsingsformulier ook aan of je in die periode op vakantie bent. We hopen je heel graag te verwelkomen voor een oriënterend gesprek!

Hartelijke groet,

Voorzitter kandidatencommissie Wiep Folkerts

(schroom niet om te bellen met vragen: 0612204545)