❀ Afgelopen weken spraken we met veel inwoners, ondernemers en initiatieven over ons discussiestuk Groeikramp. Iedereen is trots op onze stad, maar we maken ons ook zorgen over de groeikrampen die op steeds meer plekken gevoeld worden. Het vinden van een huis, genoeg leraren voor de klas of de schaarste op het electriciteitsnet.

Fractievoorzitter Eva: "De schaalsprong van Eindhoven moet in balans zijn met onze klimaatdoelen, brede welvaart en voorzieningen. Het is keibelangrijk dat we niet de grote bedrijven laten bepalen hoe onze stad zich ontwikkelt, maar dat het welzijn van mensen leidend is."

Inwoners moeten daarom meer betrokken worden. En als raad moeten we meer grip krijgen op de schaalsprong.

We kregen binnen de raad brede steun voor ons voorstel Brainport Balans Check en de wethouder beloofde na de zomer met een plan van aanpak te komen.

🎀 Wij hebben in elk geval alvast een discussieavond gepland op 10 november zodat je mee kan praten. Schrijf je in via de knop. Hieronder kan je ook het discussiestuk lezen.Β